24.07.2020
Сергій Прокоф'єв: «Мені приємно думати, що наша компанія, пропонуючи і монтуючи системи автоматичного поливу та туманоутворення, вносить свою, хоч і невелику частку в екомайбутнє планети».«Нові завдання – нове ім'я!», - зазвичай так вирішує власник, коли круто змінює напрямок діяльності своєї компанії. І в цьому є сенс, коли, наприклад, назва та імідж компанії розходяться з маркетинговими завданнями і новими стратегічними планами, коли ім'я позбавлене потрібного емоційного забарвлення і сучасного звучання, або має негативні асоціації зі споживачем. Але компанія «УкрСпецЗбут», з’явившись в 1995 році (25 років тому), і через деякий час кардинально змінивши сферу своєї діяльності, ренеймінгу уникла. Наша розмова з директором компанії «УкрСпецЗбут» Сергієм Прокоф'євим не тільки про те, як, не змінюючи назви, запустити і успішно розвивати діаметрально протилежний напрямок діяльності, але і про… воду.
Сергій, як вам вдалося під однією назвою успішно розвинути один бізнес, а потім – без рінеймінга – інший, абсолютно ніяк не пов'язана з попереднім?
Додам, при цьому не розгубивши клієнтів, а навпаки - примноживши їх!
У 1995 році ми з партнером відкрили компанію, яка займалася продажем обладнання для залізниць. Я придумав назву «УкрСпецЗбут», - виходячи з того, що ми живемо в Україні, і назва чітко і лаконічно відображала сферу нашої діяльності: компанія українська, обладнання спеціалізоване, «збут»/торгівля». Компанія напрацювала ім'я, відносини з клієнтами завжди були хорошими. А через майже п'ять років, на одній з будівельних виставок я познайомився з обладнанням для автоматичного поливу. Побачив перспективу, «загорівся» темою і «поринув у неї з головою», швидко знайшов надійних постачальників і напрацював необхідних фахівців. Міняти назву?... Але ж суть не змінилася – ми як і раніше компанія українська, пропонуємо спеціальне обладнання. Змінилося саме устаткування. Точніше перший вид діяльності нікуди не пішов, мій компаньйoн продовжив ним займатися. А я відкрив і почав розвивати другий напрямок - все, що стосується систем поливу. Тому сенсу міняти назву не бачив. Але ось те, що ім'я наше вже було «на слуху», позитивно позначилося на новому напрямку діяльності, адже часто клієнти «моніторять» компанії, перевіряючи виконавців. А наша репутація завжди була, як то кажуть, на висоті.
Ви сказали – «побачив перспективу» - мали на увазі бізнес-перспективу?
Ви знаєте, не тільки. У моєму випадку бізнес - це не тільки гроші, але і усвідомлення того, що ти зайнятий цікавою і корисною справою. Зараз стрімко змінюється клімат, літо, навіть на прикладі нашої країни, з кожним роком стає все спекотніше і спекотніше, річки міліють і висихають… Це все негативно позначається на нашій планеті, на її майбутньому. А вода – це найцінніший ресурс на планеті. І майбутнє нашої планети багато в чому залежить від правильного використання водних ресурсів. Тому дозування, крапельний полив і системи туманоутворення – це розумне і економне використання води. І мені приємно думати, що наша компанія, пропонуючи ці системи, вносить свою, хоч і невелику частку в екомайбутнє планети.
Розкажіть більш детально про те, що пропонує зараз Ваша компанія на ландшафтному ринку.
Ми більше 20 років займаємося системами поливу і близько 10 років - системами туманоутворення. Є офіційним представником італійського виробника обладнання для систем поливу - компанії RAIN і представником італійського виробника обладнання систем туману - Tecnocooling.
На нашому складі повний спектр обладнання: фітинги, труби, насоси, системи фільтрації, комплектуючі з поливу і системи туманоутворення, зволоження і пилоподавлення.
Ми продаємо обладнання, проводимо монтаж і сервісне обслуговування по всій Україні.
Наші клієнти – це будівельні компанії, торгові і монтажні організації, міські та обласні департаменти з благоустрою, тваринницькі комплекси, птахофабрики, кар'єри, ГЗК, деревообробні підприємства, а також ландшафтні архітектори, власники кафе, ресторанів, готелів і розважальних заміських комплексів, приватних домоволодінь і дач.
Ви пам'ятаєте свого першого клієнта?
Не першого, але одного з перших пам'ятаю дуже добре. Ділянка більше одного гектара, віддалена від річки (місця водозабору) на 500 метрів, досить складний ландшафт, навіть як на нинішні мірки. Там був уже плодовий сад і газон, і город, і розарій, і крупноміри, і безліч мощення з мармуру. А також улюбленці замовника - сторожові пси, які гризли все підряд, включаючи труби і дощувачі. Необхідно було виконати відразу кілька складних інженерних рішень, ще й антивандальних. Також розрахувати навантаження, гідравліку. Ця ділянка для нас стала в буквальному сенсі школою, і ми «закінчили» її з відзнакою. Клієнт залишився задоволений, до цього часу – ніяких нарікань!
А найулюбленіший об'єкт?
Улюблені всі, я б виділив переломні, показові. Наприклад, в нашому місті (Дніпро, - прим.ред) «Бартоломео», «Гудзон» та міська площа "Катеринославський бульвар". Коли клієнт бачить і говорить «Хочу собі»! На деяких ми влаштовували так звані «показові виступи»: ввечері в липні душно, люди сидять в ресторані, альтанках, відпочивають. І включаться автоматичний полив з підсвічуванням. Стає не тільки свіжо, але і красиво. Потім таким же чином демонстрували і системи туманоутворення. А на барних стійках і на видних місцях цих показових об'єктів – наші візитівки і буклети. Це була найкраща на той момент реклама для нас.
Насправді, більше всіх люблю наші об'єкти з системами штучного туману і створення мікроклімату. Ці системи створюють приголомшливий комфорт для людей, тварин, птахів і рослин.
І абсолютно неважливо – це єдина у Східній Європі міська площа повністю покрита туманом, як у нас в Дніпрі, або кафе, ресторан, тераса приватного будинку, порт, промисловий комплекс або тваринницьке господарство.
А можна детальніше: як і навіщо системи туманоутворення потрібні в порту або в агропромисловому комплексі?
Порт часто розташовується в місті, передмісті і близько пляжних територій. І ось уявіть собі: коли в порту вивантаження / завантаження різних сипучих вантажів, весь пил розлітається не на метр-два, а на кілька кілометрів, в тому числі на місто і відпочиваючих. А коли встановлена система туману – вона пригнічує цей пил на місці, локально.
Що ж стосується тваринницьких комплексів, то на прикладі наших реалізованих об'єктів доведено: охолодження і зволоження повітря в корівниках, свинарниках і птахофермах покращує продуктивність і якість тваринницької продукції, також тварини менше хворіють
Це ж стосується і теплиць по вирощуванню рослин, овочів і фруктів, підприємств легкої промисловості, меблевих цехів, складських приміщень. Взагалі всюди, де необхідно створити сприятливий мікроклімат з контролем температури і вологості.
Хотілося б звичайно, щоб про ці системи задумалися і керівники місцевих державних адміністрацій з благоустрою населенних пунктів, мери міст, адже системи охолодження і зволоження повітря на зупинках, в громадських місцях у всьому світі вже давно не рідкість, вони підвищують комфорт і рівень життя всієї країни і кожного її жителя.
Які переваги вашої компанії?
Швидкість реакції на всі виклики і широкий асортимент продукції. У нас на складі є все, що необхідно для повноцінної безперервної роботи.
І звичайно кадри, вони вирішують все!